Tegevusjuhendaja koos esmaabi väljaõppega

Õppekava nimetus: Tegevusjuhendaja koos esmaabi väljaõppega

Tegevusjuhendaja on erihoolekande valdkonna spetsialist, kes juhendab ja toetab psüühilise erivajadusega inimest igapäevatoimingute, töö- ja huvitegevuste sooritamisel, et tagada maksimaalne iseseisvus ja elukvaliteet, lähtudes humanistlikust ja holistlikust inimkäsitlusest.

Õppekava rühm:  tervise ja heaolu õppevaldkond

Õppe kogumaht: 280 akadeemilist tundi, millest  175 on kontaktõpet, praktika -80  ak.t ja  25 ak.t- iseseisev töö.

Üks akadeemiline tund- 45 minutit.

Õppekava alustamise tingimused: Sotsiaalministri määrus, RT I, 29.12.2015, 38. Tegevusjuhendajate koolituse ja täienduskoolituste kavade, koolituse täpsustused mahtude ja sisu, praktilise väljaõppe läbimise ja lõputöö koostamise kohustuse ning õppe lõpetamise tingimuste kehtestamine. https://www.riigiteataja.ee/akt/129122015038

Tegevusjuhendaja, tase 4 kutsestandart ( 28.05.2015).

Õppekeel: vene

Õppe alustamise tingimused: keskharidus

Sihtrühm:  inimesed, kes soovivad töötada tegevusjuhendajana; erialase kvalifikatsioonita või aegunud kvalifikatsiooniga inimesed; rehabilitatsiooniteenust osutavate asutuste töötajad ja kõik huvilised.

Eesmärk: Koolituse läbinu on omandanud teadmised  tegevusjuhendaja töötamiseks. Samuti rakendab teadmisi ja oskusi klientidega koostöösuhte  kujundamiseks.

Õpiväljundid:

Koolituse läbinu:

  • Orienteerub erihoolekandeteenuste süsteemis, teab vajalikku dokumentatsiooni ja seadusi;
  • Loob toetava psühhosotsiaalse keskkonna erinevatele sihtrühmadele;
  • Järgib meeskonnatöö põhimõtteid;
  • Kasutab juhendamis- ja suhtlemisvõtteid igapäevases klienditöös;
  • Planeerib ja viib läbi erinevaid aktiviseerivaid tegevusi;
  • Oskab valida sobivad kliendi hindamismeetodid;
  • Koostab ja töötab dokumentidega;
  • Koostab tegevusplaani, arvestades kleindi psüühilist eripära.

 Õppe sisu:

Мoodul I -Üldteadmised psüühilise erivajadusega inimestetst ja hoolekandeteenustetst: (20 ak.t)

  • Sotsiaalhoolekande seadus;
  • Tegevusjuhendaja, tase 4 kutsestandard;
  • Eetika hoolekandes;
  • Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne;
  • Arengupsühholoogia alused ja arenguvaldkondade iseärasused puuetega inimestel;
  • Meeskonnatöö alused;

Iseseisev töö: 7 ak.t

Мoodul II  - Erihoolekandeteenuseid tarbivad sihtrühmad  ja tehtava  töö eripärad

(52 аk.t)

  • Psüühikahäired (dementsus, skisofreenia, depressioon jne.);
  • Vaimupuue ja liitpuue, vajalikud abivahendid;
  • Suhtlemise alused ja eripärad suhtlemisel psüühikahäirega inimesega;
  • Tegevusvõime;
  • Eesmärgistatud tegevused;

Iseseisev töö: 7 ak.t

Esmaabi- 16 аk.t

  • Õnnetusolukorra hindamine;
  • Õnnetusolukorras tegutsemine (paanikaga toimetulek ja hädaabi kutsumine);
  • Vajalikud abivahendid ja ravimid;
  • Eluohtlikud seisundid, nende äratundmine ja hädavajalikud tegevused (infarkt, insuld, kopsuvigastus)
  • Traumad;
  • Esmaabi vigastuse korral (keha pindimised ja sügavad vigastused, sisemised ja välised verejooksud, verejooksu peatamise võtted, haavade sidumise võtted ja reeglid, luumurdudega kaasnevad ohud, lahastamise reeglid ja lahastamisega seotud ohud jne).

Моodul III Tegevusjuhendaja tööks vajalike dokumentide koostamine ja nendega töötamine- (10 ak.t)

  • Vajalike dokumentide koostamine.

Моodul IV  - Klienditöö alused - (45 аk.t)

  • Tegevusjuhendaja roll ja tegevusvaldkond;
  • Tegevuse analüüs ja kohandamine;
  • Tegevusvõime kohandamine;
  • Klienditöö meetodid, peamised töövõtted igapäevases hoolduses, kliendi toetamine
  • Terviseseisundi jälgimine ja ravimiõpetuse alused;

Iseseisev töö: 5 ak.t

Moodul V  - Spetsiifilised oskused klienditöös - (40 ak.t)

  • Rühmatöömeetodid klienditöös;
  • Probleemse käitumise juhtimine;
  • Seksuaalsus ja seksuaalkasvatus;
  • Teraapilised ja arendavad tegevused klienditöös.

Iseseisev töö: 5 ak.t

Moodul V- Isiklik areng (8 ak.t)

  • Eneseanalüüs;
  • Kuidas toime tulla stressiga?
  • Erialane läbipõlemine ja ennetamise viisid;
  • Isiklik areng.

Iseseisev töö: 1 ak.t

Õppemeetodid:

Õppemeetodid: loengud, rühmatööd,  praktilised ülesanded, juhtumianalüüsid,  praktika jne.

Õppekeskkonna kirjeldus:

Õppeklassid on komplekteeritud täiskasvanutele mõeldud toolide ja laudadega vähemalt 13 osalejale, mis võimaldavad koolitatavatel mugavalt õppetööst osa võtta (lauapind on piisava suurusega, et koolitatavad saaksid märkmeid teha).  Klassides on juurdepääs internetivõrku ning samuti on võimalus kasutada WI-FIvõrku. Õppeklassides on võimalik kasutada grafo- ja multiprojektorit, audio-ja videotehnikat. Tagatud on ohutu õpikeskkond. Kõik õpperuumid on vastavuses tervisekaitsenõuetega.

Kooliruumides on kaasaegsed, ohutud, avamist ja tuulutamist võimaldavad aknad. Lisaks on tagatud optimaalne loomulik valgustus.

Kohvipausid sisalduvad koolituse hinnas.

SVS-L Koolituskeskus viib läbi koolitusi Ida-Virumaa suuremates linnades: Kohtla-Järvel, Jõhvis, Kiviõlis, Sillamäel ja Narvas.

Õppematerjalid:

Koolitaja poolt loodud õppematerjalid, sobiva raskusastmega. Kõigile osalejatele komplekteeritakse individuaalsed õppemapid.

Nõuded õpingute lõpetamiseks ja väljastatavad dokumendid- osalemine auditoorses   töös vähemalt 80%  ja kõikide nõutud tööde (kodutöö/ lõputöö/eksam) sooritamine.

Hndamismeetod Hindamiskriteerium
Tegevusplaani koostamine Koolitatav sai tööga hakkama

Tunnistus on täienduskoolituse lõpetamist tõendav dokument, mis väljastatakse isikule juhul, kui koolituse käigus hinnati õpiväljundite saavutatust ja isik saavutas kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid.

Tõend koolituses osalemise või selle läbimise kohta väljastatakse juhul, kui õppija osales koolitusprotsessis  vähem kui 80% ja ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid.

Tunnistus on täienduskoolituse lõpetamist tõendav dokument, mis väljastatakse isikule juhul, kui koolituse käigus hinnati õpiväljundite saavutatust ja isik saavutas kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid.

Tõend koolituses osalemise või selle läbimise kohta väljastatakse juhul, kui õppija osales koolitusprotsessis  vähem kui 80% ja ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid.

 Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või töökogemuse kirjeldus:

 Koolitaja, kellel on vastav haridus või on olemas vähemalt kaheaastane töökogemus samas valdkonnas.

error: Content is protected !!