Lapsehoidja

Õppekava nimetus: lapsehoidja.

Õppekavarühm: lastehoid ja teenused noortele.

Õppe kogumaht: 295 akadeemilist tundi, millest 185 а kontaktõpet, praktika - 80 ak.t ja  30 ak.t- iseseisev töö.

Üks akadeemiline tund- 45 minutit.

Õppekeel: vene keel.

Sihtgrupp: Koolitus on mõeldud neile, kes soovivad taotleda lapsehoidja kutset või ennast täiendada väikelaste hoidmisel, töötada lapsehoidja või lasteaiaõpetaja assistendina.

Õppekava koostamise alus: Kutsestandard  „Lapsehoidja, tase 4“

Õpingute alustamise tingimused: vähemalt keskharidus.

Koolituse eesmärk: Koolitus annab vajalikud teadmised ja oskused lapsehoidjana töötamiseks. Peale koolitust saab minna lapsehoidja, tase 4 kutset taotlema.

Õpiväljundid:

Koolituse läbinu:

  • Osutab kvaliteetsed lapsehoiuteenused ja teab vajalikku dokumentatsiooni ja seadusi, oma töös lähtub kutse-eetika põhimõtetest;
  • Teab erivajaduste mõjust lapse füüsilisele, psüühilisele, emotsionaalsele ja sotsiaalsele arengule;
  • Loob turvalise kasvukeskkonna, arvestades lapse individuaalsust ja vanust;
  • Kujundab lapse hügieeni ja käitumistavad;
  • Oskab koostatda tervisliku toitumise kava;
  • Viib läbi õppetegevusi, lähtudes lapse arengust ja individuaalsetest võimetest;
  • Määratleb muutusi, mis on seotud lapse tervisega ja hooldab last;
  • Suhtleb lapsevanema/hooldajaga ja oskab areneda lapse suhtlemisoskusi;
  • Oskab osutada esmaabi.

Õppe sisu:

Moodul I-  Üldteadmised ja lapse kasvukeskkonna toetamine (22 ak.t)

  • Lastekaitse ja sotsiaalhoolekande alused;
  • Lapsehoidja kutse-eetika;
  • Töökeskkond ja lapsehoidja meeskonnatöö oskus;
  • Turvalise ja mängulise kasvukeskkonna loomine;
  • Olmetehnika kasutamine ja ohutusnõuete järgimine;
  • Lapse tervist ohustavad tegurid;

Iseseisev  töö: 4 ak.t

Moodul II- Lapse arengu toetamine (36 ak.t)

  • Lapse erinevad arengufaasid ja arengut mõjutavad tegurid;
  • Lapse kõne, taju, mõtlemise, fantaasia areng ja sotsiaalsed oskused;
  • Lapse isiksuse ja arengu mõistmine;
  • Lapse loovuse toetamine;
  • Päevategevuste planeerimine ja läbiviimine, analüüs;
  • Erinevas vanuses laste probleemid (agressiivsus, ärevus jne)
  • Väärkohtlemise märkamine.

Iseseisev töö: 10 ak.t

Moodul III- Hügieen ja eneseteenindusoskused (9 ak.t)

  • Lapse hügieeniharjumuste kujundamine, juhendamine ja abistamine hügieeni täitmisel;
  • Eneseregulatsiooni oskuse kujundamine;

Iseseisev töö: 2 ak.t

Moodul IV- Lapse toitmine  ja lapse tervise edendamine (43 ak.t)

  • Laste eakohane tervislik toitumine;
  • Ülekaalulise probleem lastel;
  • Menüüde koostamine;
  • Lapse tervisliku seisundi jälgimine;
  • Lapse haigused ja nende ennetamine;
  • Haige lapse hooldamine ja põetamine;

Iseseisev töö: 4 ak.t

Esmaabi: 16 ak.t

  • Õnnetusolukorra hindamine;
  • Õnnetusolukorras tegutsemine (paanikaga toimetulek ja hädaabi kutsumine);
  • Kiirabi kutsumine;
  • Laps kannatanuna;
  • Äkkhaigestumised lastel (diabeet, astma, epilepsia);
  • Ägedad hingamishäired lastel (kõriturse, larüngiit, krupp jms);
  • Traumad;
  • Esmaabi vigastuse korral (keha pindimised ja sügavad vigastused, sisemised ja välised verejooksud, verejooksu peatamise võtted, haavade sidumise võtted ja reeglid, luumurdudega kaasnevad ohud, lahastamise reeglid ja lahastamisega seotud ohud jne).

Moodul V-  Psühholoogia alused (40 ak.t)

  • Psühholoogia alused: probleemsed käitumused; töö grupi ja üksikisikuga; koostöö alused; individuaalsed suhtlemisoskused;
  • Lapse kasvatamine peres;
  • Koostöö vanematega;

Iseseisev töö: 5 ak.t

Moodul VI-  Erivajadusega lapse hoidmine (27 ak.t)

  • Info kogumine lapse erivajaduste kohta;
  • Tegevuste planeerimine ja elluviimine;
  • Hooliva ja salliva keskkonna loomine;
  • Lapse arengupotentsiaali ja tugevate külgede toetamine;
  • HEV-laste eest hoolitsemise alused;

Iseseisev töö: 4 ak.t

Moodul VII- Lapsehoidja isiklik areng (8 ak.t)

  • Eneseanalüüs;
  • Kuidas toime tulla stressiga?
  • Erialane läbipõlemine ja ennetamise viisid;
  • Isiklik areng.

Iseseisev töö: 1 ak.t

Moodul VII-  Praktika (80 ak.t) Praktika mooduliga taotletakse, et koolitatav arendab, täiendab ja rakendab  omandatud teadmisi ja oskusi praktilises töökeskkonnas.

Õppemeetodid:

Õppemeetodid: loengud, rühmatööd,  praktilised ülesanded, juhtumianalüüsid,  praktika jne.

Õppekeskkonna kirjeldus:

Õppeklassid on komplekteeritud täiskasvanutele mõeldud toolide ja laudadega vähemalt 13 osalejale, mis võimaldavad koolitatavatel mugavalt õppetööst osa võtta (lauapind on piisava suurusega, et koolitatavad saaksid märkmeid teha).  Klassides on juurdepääs internetivõrku ning samuti on võimalus kasutada WI-FIvõrku. Õppeklassides on võimalik kasutada grafo- ja multiprojektorit, audio-ja videotehnikat. Tagatud on ohutu õpikeskkond. Kõik õpperuumid on vastavuses tervisekaitsenõuetega.

Kooliruumides on kaasaegsed, ohutud, avamist ja tuulutamist võimaldavad aknad. Lisaks on tagatud optimaalne loomulik valgustus.

Kohvipausid sisalduvad koolituse hinnas.

SVS-L Koolituskeskus viib läbi koolitusi Ida-Virumaa suuremates linnades: Kohtla-Järvel, Jõhvis, Kiviõlis, Sillamäel ja Narvas.

Õppematerjalid:

Koolitajate poolt koostatud slaidid,  valitud ja viidatud artiklid, kirjandus; Lapsehoidja Käsiraamat.

Kõigile osalejatele komplekteeritakse individuaalsed õppemapid.

Nõuded õpingute lõpetamiseks ja väljastatavad dokumendid- osalemine auditoorses   töös vähemalt 80%  ja kõikide nõutud tööde (kodutöö/ lõputöö/praktika/eksam) sooritamine.

Hndamismeetod Hindamiskriteerium
Lõputest Koolitatav sai tööga hakkama
Praktikaaruanne Koolitatav sai tööga hakkama

Tunnistus on täienduskoolituse lõpetamist tõendav dokument, mis väljastatakse isikule juhul, kui koolituse käigus hinnati õpiväljundite saavutatust ja isik saavutas kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid.

Tõend koolituses osalemise või selle läbimise kohta väljastatakse juhul, kui õppija osales koolitusprotsessis  vähem kui 80% ja ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid.

Tunnistus on täienduskoolituse lõpetamist tõendav dokument, mis väljastatakse isikule juhul, kui koolituse käigus hinnati õpiväljundite saavutatust ja isik saavutas kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid.

Tõend koolituses osalemise või selle läbimise kohta väljastatakse juhul, kui õppija osales koolitusprotsessis  vähem kui 80% ja ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või töökogemuse kirjeldus:

Koolitaja, kellel on vastav haridus või on olemas vähemalt kaheaastane töökogemus samas valdkonnas.

error: Content is protected !!