Дигитальные навыки для современного офисного работника.
Õppekava nimetus: Kaasaegse büröötöötaja digipädevused
Õppekavarühm: Arvutikasutus
Õppe kogumaht kokku: 53 ak.t, millest 45 on auditoorne töö ja 8 ak.t iseseisev töö
Õppekava koostamise alus: Sekretär, 5 tase (B.2. 6 üldoskused, B.3.1 2 kompetentsid) ja Juhiabi, 6 tase kutsestandard (B.2.5 üldoskused)
Õppekeel: vene keel/eesti keel
Eesmärk: koolitusel omandab õppija digipädevused, mida saab rakendada igapäevases töös ja elus.
oskused tekstide töötlemisel ja tabelarvutuste tegemisel, esitluste loomisel ning kasutab kontoritöös sotsiaalset tarkvara ja pilvelahendused.
Õpiväljundid
- kasutab MS Word ja MS Excel peamisi töövõtteid;
- koostab esitlusi MS Power Point programmis;
- kasutab grupitöös kaasaegsed pilvelahendused ja sotsiaalset tarkvara koostöövahendina.
Sihtgrupp: bürootöötajad, sekretärid ja kõik muu huvitatud isikud, kes soovivad täiendada või värskendada oma teadmisi.
Õppe alustamise tingimused: koolituse osalejad peavad omama põhiteadmisi arvuti kasutamisest (failide avamine ja programmide käivitamine, elektronposti kasutamine, orienteeruma arvuti failisüsteemist).
Õppesisu:
MS Word (5 ak.t)
- tekstiredaktori funktsionaalsed vahendid;
- teksti sisestamine ja redigeerimine;
- tabeli loomine;
- elementide lisamine ja laadide kasutamine;
- dokumendi liigendamine, sisukorra-, alamärkuste ja viidete kasutamine.
MS Excel(15 ak.t)
- tabeli loomine (andmete redigeerimine, kopeerimine, teisaldamine);
- töö lahtrite, ridade ja veergudega;
- tabelitega töötamise standardsed vahendid (valemid, funktsioonid, arvutused);
- andmetüübid ja andmete järjestamine;
- diagrammi loomine (tulp-, sektor- ja joondiagramm);
- tabeli ja diagrammi viimine tekstiredaktorisse;
- tabeli salvestamine ja väljatrükk.
MS Power Point (5 ak.t)
- slaidide loomine ja kujundamine;
- objekti ja multimeedia elementide lisamine;
- erinevate animatsioonide kasutamine;
- slaidide vaatamine ja haldamine;
- esitluse läbiviimine.
Pilvelahendused ja sotsiaalne tarkvara (20 ak.t)
- pilvelahendus kontoritöös (Google Drive, OneDrive, Dropbox vms) ja erinevad koostöövõimalused (ühised kalendrid, tööülesanded, kontaktid);
- erinevad koostöövõimalused kolleegidega ja sotsiaalse tarkvara kasutamine töös (FB, LinkedIn jt);
- videokonverentsides osalemine ja nende korraldamine (Zoom, Skype, Teams jt);
- andmekorje (Google Analytics, Google Forms);
- viirusetõrje.
Õppemeetodid: interaktiivsed loengud, praktilised harjutused, grupitöö.
Iseseisev töö: iseseisvate ülesannete lahendamine.
Õppekeskkonna kirjeldus: Õppetöö toimub koolituskeskuse pakutavates õpperuumides või osaliselt Zoomis. Koolituskeskuse õpperuumid on avarad ja komplekteeritud täiskasvanutele mõeldud toolide ja laudadega, kaasaegse tehnikaga (projektor, tahvelarvuti/lauaarvuti). Kohvipausid on hinna sees.
Õppematerjalide loend: koolitaja poolt loodud jaotusmaterjalid sobiva raskusastmega. Õppematerjalid jäävad peale koolituse lõppu osalejatele ning on tasuta.
Nõuded koolituse lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:
- koolitusel osalemine vähemalt 80%;
- õpimapi koostamine.
Hindamine toimub kogu õppeprotsessi jooksul.
Hindamismeetod | Hindamiskriteerium |
õpimapi koostamine iseseisvate tööde põhjal. | õpimapp on koostatud korrektselt ja esitatud elektrooniliselt ning saanud koolitajalt positiivse tagasiside. Positiivse hinnangu saamiseks tuleb lahendada MS Excelis ülesanne, koostada presentatsiooni ja salvestada pilveteenuse kasutades. |
Väljastatavad dokumendid: Tunnistus väljastatakse juhul, kui koolituse lõpetamise tingimused on täidetud. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud õppijale väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta läbitud teemade lõikes.
Koolitajate kvalifikatsioon: kõik koolitajad omavad töökogemust õpetatavas valdkonnas vähemalt kaks aastat ja täiskasvanute koolitamise kogemust.